BREAKING NEWS

Slot Ucapan Aidilfitri Rosmah Mansor Buatkan Penonton TV Naik Muntah...


KUALA LUMPUR, 3 Sept — PAS mempertikaikan slot ucapan Aidilfitri istimewa dan berturut-turut untuk isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor menerusi media elektronik sambil menegaskan, perkembangan sedemikian tidak pernah berlaku di Malaysia sebelum ini.

Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar (gambar) berkata, “sebelum ini, tidak ada mana-mana isteri Perdana Menteri yang mendapat slotnya sendiri untuk memberikan ucapan sempena Hari Raya.”
“Sebelum ini, hanya Perdana Menteri mendapat slot seperti itu,” kata beliau dipetik Harakahdaily.
Pandangan sedemikian juga diketengahkan oleh beberapa pihak termasuk kepimpinan Pakatan Rakyat menerusi ruang media sosial Twitter sejak hari pertama Aidilfitri.

“Rosmah adalah orang pertama dalam sejarah yang mendapat slot khas untuk memberikan ucapan sempena Hari Raya selain Perdana Menteri,” kata Mahfuz lagi.
Ahli Parlimen Pokok Sena ini berkata, ia adalah paling istimewa untuk seorang isteri Perdana Menteri kerana ia tidak pernah berlaku sebelum ini.

Katanya, usaha itu diambil kemungkinan untuk menceriakan kembali tahap penerimaan terhadap Datuk Seri Najib Razak yang merudum teruk.
Hasil kajian Merdeka Center yang dikeluarkan Isnin lalu menunjukkan populariti semasa Najib telah merosot sehingga 59 peratus berbanding 72 peratus Mei 2010.

“Mungkin bila slot ucapan hari raya Najib dan slot yang khusus untuk Rosmah dipaksa berkali-kali kepada mereka yang menonton TV sepanjang Hari Raya, tahap puas hati kepada Najib akan naik 95 peratus,” katanya.

Mahfuz berkata beliau tidak menolak kemungkinan Rosmah sendiri yang memaksa supaya diberikan slot khas untuk dirinya yang disiarkan berturut-turut sejak 1 Syawal.
“Maklumlah kuasanya besar sebagai isteri Perdana Menteri,” kata beliau, dilihat merujuk kepada cakap-cakap bahawa Rosmah lebih berkuasa daripada Najib selaku Perdana Menteri dan Presiden Umno. Najib juga merupakan Pengerusi Barisan Nasional.

Jika benar Rosmah yang memaksa supaya diberikan slot khas itu kepadanya, Mahfuz tidak menolak kemungkinan isteri Perdana Menteri itu menuntut slot sedemikian untuk memuaskan kehendaknya sendiri.
Dengan sinis, Mahfuz juga dipetik berkata, beliau sangat berharap orang ramai tidak merasa loya apabila tidak henti-henti dipaksa menonton slot-slot ucapan mereka.-TMI

5 comments :

  1. gambar rosmah kat tiang tu berdosa bagi sesiapa yang edit dan menyiarkannya. saya x sokong mana mana. kadang kala saya menyokong kerajaan , kadang kala saya sokong pakatan rakyat ( tapi lebih banyak isu sokong PR ) tapi .. kalau hal2 fitnah seperti gambar di atas. saya rasa malu. kita perlu tunjukkan kpd rakyat tentang perjuangan jujur kita.

    ReplyDelete
  2. jgn la keterlaluan mengata mcm2...kita bersatu la baru negara kita maju dan pentadbiran x jatuh. ini tidak, semua nk mengkritik,isu pn makin panas...ingat2 gak...

    ReplyDelete
  3. sy tak setuju dgn pic yg diedit keterlaluan. matlamat tidak menghalalkan cara. mmg sy bukan penyokong BN tp jgn sampai cara penyampaian blogger yg mcm ni menyebabkan sy mual dengan PR. sila ambil perhatian!!!

    ReplyDelete
  4. U FIKIR -FIKIR DULU BADAN GEDEMBOL MCM ROSMAH MANA BOLEH PANJAT TIANG ,,NANTI TAUKE TAK BALIK MODAI..KAA KAAA .U TENGOK PAHA MCM TU MANA ADA STIM ...HE HE .WSLM

    ReplyDelete
  5. Kalau ya janganlah bubuh gambar tak senonoh Budaya Islam tidak macam tu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails