BREAKING NEWS

Polis Dan Peguam Negara Merestui Siri Serangan Samseng Umno Ke Atas Pakatan Rakyat ??

 Adakah Peguam Negara yang tidak mahu membuat pertuduhan atau polis sebenarnya yang tidak menyiasat???






LIHATLAH DUNIA...siri serangan ganas yang tidak bertamadun oleh samseng-samseng umno terhadap penyokong-penyokong Pakatan Rakyat.Adakah rakyat akan terus membiarkan kerajaan Umno/BN ini terus berkuasa dengan gaya politik kotor dan ganas yang mereka amalkan ini??.Siri tangkapan dan pendakwaan terpilih oleh Polis dan Peguam Negara benar-benar telah mencabul kedaulatan undang-undang negara serta meletakkan keselamatan negara dalam keadaan bahaya,Adakah rakyat sanggup terus menjadi mangsa kezaliman regim korup dan 'double-standard' Umno/BN ini untuk selamanya??
 

KUALA LUMPUR 24 Dis: Keengganan polis untuk mengambil tindakan ke atas samseng Umno yang menyerang program Pakatan Rakyat dan bas Jelajah Merdeka Rakyat bagai skrip yang dirancang kerajaan BN supaya lebih banyak insiden serupa berlaku.

Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, sikap polis yang membisu tanpa siasatan seumpama mendapat restu kerajaan.

“Polis membisu seperti sandiwara yang skripnya sudah disiapkan Umno BN. Walaupun kejadian sering berulang, hakikatnya polis hanya membisu selepas menerima laporan mengakibatkan samseng Umno semakin galak menyerang Pakatan,” katanya ketika dihubungi.

Shamsul berkata, polis hanya bersandiwara kononnya mahu segera menyiasat serangan tersebut, tetapi hingga kini tiada satupun tindakan diambil.

“Polis sebenarnya tidak serius. Pada awalnya nampak serius. Akhirnya tiada satupun siasatan dan tangkapan dibuat,” katanya.

Dalam ceramah Jelajah Merdeka Rakyat di Dataran Shahbudin, Kampung Gombak Utara 4 Disember lalu, samseng Umno yang sebahagian besarnya pesilat lincah membuat provokasi dengan mengganggu perjalanan ceramah yang dihadiri Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Diketuai Ketua Pemuda Umno Gombak, Datuk Megat Zulkarnain Omardin, mereka tidak menghirau kehadiran anggota polis, seolah-olah pihak berkuasa itu di pihak mereka.

Selain melontarkan kata-kata kesat dan lucah sepanjang ceramah berlangsung, mereka turut bertindak ganas dengan membaling batu, buah kelapa, botol minuman malah baldi ke arah penyokong yang hadir.

Mereka yang berbaju BN itu turut menikam bahu seorang lelaki hingga berlumuran darah, manakala seorang lagi luka akibat dibaling pasu.

Sebelum itu, sekumpulan ahli Pertubuhan  Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) bertindak ganas menyerang Anwar ketika menyampaikan tazkirah maghrib di Masjid Al-Hussain, Seberang Pumpong, Alor Setar, awal September lalu.

Samseng tersebut bertindak memadam lampu masjid dan alat pembesar suara selain kata-kata kesat serta membaling kasut ke arah Anwar ketika beliau menyampaikan kuliah maghrib.

Bas Jelajah Merdeka Rakyat turut dicemari insiden serupa apabila disimbah cat merah oleh samseng Umno ketika Anwar bersama rombongan KEADILAN sedang menunaikan solat Jumaat di Masjid Jamek Tangkak, Johor 14 September.

Sebelum ini, bas berkenaan disimbah cat pada awal pagi di Pasar Siti Khadijah, Kelantan manakala di Melaka, menyaksikan samseng Umno menyimbah cat secara terang-terangan pada siang hari.

Terbaru, insiden sama berulang 16 Disember lalu apabila bas tersebut dibaling objek keras menyebabkan cermin sisi penumpang retak dan berlubang.

Mengulas lanjut, Shamsul berkata, samseng yang menyerang pemimpin Pakatan dibiar bebas menyerlahkan sikap dwi standard polis.

“Adakah Peguam Negara yang tidak mahu membuat pertuduhan atau polis sebenarnya tidak menyiasat?” soal Shamsul.

“Polis jangan hanya ‘suka’ menyiasat parti pembangkang, tapi kalau melibatkan parti pemerintah sengaja didiamkan,” tegas Pengerusi KEADILAN Melaka itu lagi.

2 comments :

  1. mana2 anak melayu yang bodoh dan malas dipelawa untuk berkerja sebagai samseng jalanan umno bangsat..peluang terbuka ni bolih dipohon terus kepejabat hisham rau2!!!!!

    ReplyDelete
  2. budak2 melayu kampung kaki ponteng sekolah tiap2 hari nilah yg umno suka.... utk diambil jadi samseng murahan RM50. umno = kumpulan samseng terbesar di malaysia.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails