BREAKING NEWS

Tahukah Anda?? Umno Berkubur Kerana Rasuah,Penyelewengan Kuasa,Ketirisan,Pemborosan Dan Skandal Seks



"Bagaimanapun, kesilapan ini terletak dengan Abdullah. Dia memusnahkan semua institusi yang kita dibina, memusnahkan parti kita dan parti-parti komponen kami," katanya.Beliau juga menyalahkan pengganti pilihannya itu kerana menghakis keyakinan kakitangan kerajaan terhadap BN.Mahathir berkata demikian sejurus selepas pembukaan cawangan 'The Loaf" di Paradigm Mall di Kelana Jaya.
Gurkah-gurkah politik di'port' antara orang-orang yang bersimpati dengan bekas perdana menteri, Pak Lah Badawi yang terus menjadi mangsa serangan,sasaran kritikan dan dipersalahkan oleh pemimpin Umno, termasuk bekas perdana menteri,Mahathir Mohamad.

Mahathir Mohamad semasa meresmikan sebuah kedai roti dalam satu kenyataannya tetap mahu menyalahkan Pak Lah Badawi sebagai penyebab Umno lemah.

Gurkah-gurkah ini menganggap yang Mahathir masih tidak berpijak di bumi nyata kerana sukar menerima kenyataan bahawa partinya itu sudah seperti 'telur dihujung tanduk',bila-bila masa saja telur itu akan hancur. Sebaliknya beliau menyalahkan pula pihak lain sebagai penyebab parti beliau lemah.

Mahathir sedar, bukan nya dia tak sedar yang rakyat semua sudah cukup-cukup meluat dengan Umno-BN yang sudah memerintah terlalu lama di negara ini dan telah melakukan terlalu banyak kepincangan dalam negara ini.


Kes rasuah tak payah cakap lah..terlalu banyak, penyelewengan kuasa, ketirisan, pemborosan, dan juga skandal-skandal seks. Negara pula telah kehilangan beratus bilion ringgit sepanjang Umno memerintah negara ini (terutamanya semasa zaman Mahathir memerintah).

Rakyat sebenarnya tidak hirau siapa yang berkuasa, sama ada Tun Abdullah mahupun Haji Najib. Semua pemimpin Umno sama di mata rakyat - rasuah, penyelewengan kuasa, bersikap zalim dan memboros sudah jadi darah daging dan sudah sebati dalam kehidupan mereka.
Belum pernah dalam sejarah negara, seorang perdana menteri terlibat dalam tuduhan di mahkamah Perancis kerana didakwa terlibat dengan rasuah komisyen pembelian kapal selam Scorpene.

Isterinya pula? Isterinya pula tak payah cerita lah ...

Mahathir ini tidak tahu kah bahawa Umno/BN langsung sudah tidak relevan lagi ditahun 2012 ini? Rakyat dibawah sana mahukan perubahan dan Perdana Menteri yang baru dari parti yang lain (ABU) setelah terlalu lama ‘dijajah' dan di'perbodoh'kan oleh rejim Umno yang sudah 'total rosak'.
Bukankah Mahathir sendiri yang pernah menyebut bahawa "Umno itu sudah busuk sehingga ke ususnya"?

Gurkah-gurkah ini cukup hairan dengan Mahathir yang tak habis-habis nak salahkan Pak Lah, wal hal dia lah yang teruk berkempen dari siang sampai ke subuh untuk jatuhkan Pak Lah sehingga dia sanggup naik ke pentas pembangkang memburuk-burukan kepimpinan Pak Lah.

Mungkin ini lah sikap sebenar Mahathir yang suka mencari kesalahan orang lain untuk puaskan hatinya dengan apa yang dia mahu.

Kesimpulan nya nanti ialah ... Good Bye Mahathir,Good Bye UMNO/BN!


dollah yankee -
Kalau depa tak tipu...ke Putrajaya lah PR


Kredit Tanpa Prejudis Untuk SUMBER

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails