BREAKING NEWS

Neelofa Bengang!! 2 Ekor Beruk Mat Yeh Umno Jadi Pelakon Utama Filem Box-Office







Cuba anda camkan betul-betul pelakon utama di dalam produksi filem "Masalah Air Di Selangor" yang bertujuan untuk memburukkan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor.

Perhatikan topi komandonya juga! Kalau tak jelas, klik gambar itu kasi dia besar dan jelas lagi. Anda sudah pasti kenal nama pelakon itu: Beliau adalah Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), Mohd Ali Baharom yang mengetuai senaman punggung di hadapan kediaman pengerusi Bersih, Datuk S Ambiga pada pertengahan tahun ini.

Setelah "berjuang" habis-habisan untuk mendapatkan bayaran dari Zahid Hamidi tidak mendapat layanan, kini terpaksa menjadi pelakon di dalam "filem iklan" untuk memburukkan kerajaan PR Selangor - kononnya rakyat Selangor berdepan dengan masalah air paling meruncing dalam dunia!pihak produksi pula ketika ditemui enggan menjelaskan butiran terperinci rancangan televisyen komersial itu kerana ia didakwa melibatkan kerahsiaan dengan pelanggannya. "(Iklan) kempen air. Selebihnya saya tak boleh cakap. Saya harap awak semua hormati tugas saya," kata penerbit filem itu ketika ditemui di tapak penggambaran.
ini seorang lagi pelakon utama yang dapat dicamkan.






Beliau ialah Ketua Pemuda Umno Selayang yang juga Exco Pemuda Umno Malaysia, Sohaimi Shahadan, yang merupakan towkeh iPad 1Malaysia.

Sebelum ini GB sudah dedahkan pelakon filem "Masalah Air Di Selangor" yang telah dikenalpasti iaitu Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), Mohd Ali Baharom yang mengetuai senaman punggung di hadapan kediaman pengerusi Bersih, Datuk S Ambiga pada pertengahan tahun ini.

Foto tersebut tersebar semasa pembahagian tong air 1Malaysia di Balakong sikit masa lalu.


Tiada krisis air di Selangor, iklan komersil didalangi Umno BN

KUALA LUMPUR 24 September: Pengerusi KEADILAN Selangor, Mohamed Azmin Ali berkata, penggambaran iklan berkaitan masalah air di Selangor merupakan propaganda Kerajaan Pusat kononnya berlakunya krisis air di negeri tersebut.

Ahli Parlimen Gombak itu berkata, pembikinan iklan yang didalangi Umno BN itu bertujuan memburuk-burukkan pentadbiran Pakatan Rakyat kononnya gagal mengatasi masalah air.

“Kita telah jelaskan pada rakyat tiada krisis air di Selangor. Apa yang berlaku adalah kita hanya kekurangan air terawat.

“Air terawat ini bukan tanggungjawab kerajaan negeri tetapi di bawah tanggungjawab Syabas (Syarikat Bekalan Air Selangor).

“Jika Syabas gagal menguruskan dengan baik (masalah air), kerajaan negeri mendesak supaya konsesi ini dibatalkan dan pengurusan air dikembalikan kepada kerajaan negeri,” katanya ketika ditemui di Parlimen hari ini.

Malaysiakini melaporkan, satu penggambaran iklan berkaitan masalah air dijalankan secara rahsia di sebuah blok pangsapuri di Petaling Jaya.

Produksi periklanan dikatakan membayar penduduk setempat RM50.00 untuk melakonkan babak orang ramai sedang beratur untuk mendapatkan bekalan air daripada lori bekalan air.

Azmin yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Antarabangsa berkata, rakyat Selangor sudah matang dan tidak mudah percaya dengan isu yang cuba dimainkan Umno BN.

Katanya, rakyat Selangor juga sudah menyaksikan Pakatan Rakyat berjaya memerintah jauh lebih baik berbanding BN.

Selangor propaganda film in the making?

PETALING JAYA: A local film production company is carrying out an apparently secret project to discredit the Selangor government.

A FMT reporter this morning observed a crew from Reservoir Productions shooting scenes at the Happy Mansion flats, where about 200 actors were asked to carry water buckets and complain about the hot weather while lining up alongside a water truck.

Happy Mansion resident Dr S Paramananthan claimed the flats were being used for the filming of a commercial aiming to highlight an alleged water crisis in Selangor.

Sources told FMT that Reservoir Productions had hired 300 extras, including the flat residents, at RM50 per day.

“Act as if you are frustrated,” a member of the filming crew told the bucket-carrying extras as the camera rolled.

They were also told to make a collective desperate-sounding scream.

There was also a two-man team snapping still images. One of them told FMT these were for a print advertisement.

The producer, who chose to remain anonymous, said the filming was for a public service announcement on water conservation.

She would not identify her client or give any other detail of the project.

Asked why her crew was shooting only scenes depicting water shortage and none about water saving, she said: “Sorry, I cannot say anything.

There is a contract between the company and the client.

We cannot reveal anything about the project until it is screened.

” Paramananthan said he suspected that the project was part of a smear campaign against the Selangor government.

“If they want to do a commercial about water conservation, they should show how people are wasting water,” he said.

“By doing this at our flats, it gives an impression that there is not enough water in these three blocks.

“But in fact, we’ve never had a water problem.

” Free water He also said the flat residents had been getting their first 20 cubic metres of water free every month.

A representative of Happy Mansion’s Joint Management Board, who wished to be known only as Andrew, said he was told “this is a government project”.

He said he did not know the details of the project and approved it to raise funds for the board.

“I didn’t expect it to be on such a big-scale,” he said. “It is kind of disturbing to the residents.

” The extras were apparently kept in the dark about the subject of the commercial.

Many of them told FMT they were participating only for the money.

Yuri Yap said she saw the hiring notice through a website offering part time jobs.

Another extra, Lok Kian Long, said he learnt of it from a friend on Facebook.

The federal government has been warning of a possible water crisis in Selangor should the state government block the construction of the Langat 2 water treatment plant.

The state, on the other hand, has been making assurances that a water shortage will not happen in the near future. It has been insisting on a restructure of the water industry.    -FMT


Kredit Tanpa Prejudis Untuk SUMBER 1
Kredit Tanpa Prejudis Untuk SUMBER 2

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails