BREAKING NEWS

Ketua Pemuda Umno Buat Laporan Polis Terhadap Menteri Besar Perlis



Lu orang pn boleh agak siapa dalang disebalik laporan polis oleh ketua pemuda umno bandar arau ni..nampaknya dalang projek menjatuhkan mb perlis ini tak pernah puas2 dgn apa yg dia telah dapat selama ini..inilah perangai busuk pemimpin2 umno yg sinonim dgn PHD (Perangai Hasad Dengki)..dek kerana kecewa kerana pernah kehilangan jawatan,gila kuasa,dendam dan perangai hasad dengki tahap gaban..mereka sanggup berbuat apa saja demi mengejar jawatan MB..walaupun dgn mengorbankan parti dn menteri besar mereka sendiri..Bravo!! nampaknya umno/apco negeri perlis akan tersungkur di tangan Pakatan Rakyat dlm pru ke 13 dgn bantuan percuma dari pemimpin2 umno negeri perlis sendiri..semoga semua rakyat negeri perlis akan membuka mata dgn kebobrokan spesis umno/apco yg busuk lagi membusukkan ini..biarlah seluruh negeri perlis ini akan dilimpahi dgn gelombang hijau demi masa depan anak cucu kita..



Ketua Pemuda Umno cawangan Bandar Arau membuat laporan status Phd milik Mohd Isa.

KANGAR: Seorang ahli Pemuda Umno Arau membuat laporan polis terhadap Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Mohd Isa Sabu mengenai status ijazah doktor falsafah (Phd) beliau.

Syed Atif Syed Abu Bakar yang juga Ketua Pemuda Umno cawangan Bandar Arau membuat laporan tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kangar tengah hari tadi.

“Menteri Besar telah menggunakan gelaran itu dalam dokumen dan majlis rasmi kerajaan negeri dipercayai diperolehi dari sebuah institusi pengajian tinggi yang tidak mendapat tauliah atau akreditasi daripada agensi pemberi tauliah yang diamanahkan oleh kerajaan Malaysia mahupun kerajaan Amerika Syarikat.

“Saya membuat laporan ini supaya pihak polis dan kerajaan Malaysia menyiasat status Phd milik Mohd Isa atas dasar intergriti yang berkaitan dengan unsur-unsur jenayah penghinaan akademik yang serius dan menyalahi undang-undang negara,” katanya dalam laporan polis tersebut.

Atif berkata, rakyat Perlis bercakap mengenai status Phd milik Menteri Besar itu.

“Sebelum ini, kami mengadakan peraduan menawarkan hadiah RM10, 000 dalam Facebook untuk membolehkan orang ramai mengesahkan status Phd tersebut.

“Bagaimanapun, selepas peraduan itu dibuat lawan web rasmi kerajaan negeri telah mengeluarkan gelaran Phd tersebut,” katanya.

Ahli Umno Pauh, Abdul Halim Sani yang hadir sama di IPD Kangar hari ini mendakwa Mohd Isa menggunakan Phd dari Universiti New Port, Amerika Syarikat.

Bagaimanapun, menuurt Syed Atif, universiti tersebut tidak wujud sama ada di Amerika Syarikat atau di tempat lain.

Oleh: Muda Mohd. Noor

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails