BREAKING NEWS

Kini Batu Dan Telur Menjadi Senjata Tercanggih Umno/Apco



Kempen terdesak umno /apco nmpaknya dh sampai ketahap 'haram jadah'..setelah semua keburukan dn kebusukan parti busuk sampai keusus ini telah terdedah satu persatu..gerombolan penyamun2 ini spt hilang akal dn berperangai mcm org zaman batu..nk berhujah secara ilmiah dh tak mampu kerana tiada fakta2 benar yg ada pd mereka..jd terpaksalah guna kempen2 fitnah dn kempen2 basi video lucah yg dh tak laku tu..dn kini puak2 pencacai umno/apco nih dh naik pangkat dlm wadah perjuangan wassatiyah mereka dgn menggunakan batu dn telor sebagai senjata tercanggih mereka utk menangkis isu2 rasuah dn penyelewengan yg menyelubungi parti mereka...perbuatan membaling batu kearah orang-ramai sehingga mencederakan org tua2 dn kanak2 yg tidak berdosa amat tidak masuk akal serta memalukan..inilah perbuatan yg paling pengecut dn tak ada teloq..mmg bengong lah korang wat hal mcm ni..dh le nama pemimpin2 umno/apco dh busuk sehingga seantero dunia..kini korang spt meletakkan tong taik diatas kepala korang sendiri..mmg terserlah kebodohan pencacai2 haramjadah umno/apco nih..dan seperti biasa kes ini tidak akan disiasat oleh pihak polis kerana tiada kesalahan yang dilakukan menurut undang-undang negara versi umno/apco..




KUALA LUMPUR: Penyokong Umno meneruskan aksi samseng apabila melempar batu, telur dan botol hingga menyebabkan beberapa orang penyokong Pakatan cedera.

Kejadian berlaku kira-kira jam 11 malam ketika Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berucap di ceramah di pangsapuri Pantai Permai, Kuala Lumpur.

Mengikut MalaysiaKini, batu itu dibaling dari kawasan ceramah Umno di kuarters Dewan Bandaraya Raya Kuala Lumpur (DBKL) Pantai Dalam yang terletak bersebelahan.

Ia berlaku kira-kira 30 minit selepas bekalan elektrik di ceramah itu dipercayai disabotaj.

Akibatnya, seorang warga emas yang menjadi mangsa itu diusung penyokong yang lain dari tapak ceramah dan dibawa ke hospital dalam keadaan separa sedar.

Ekoran insiden itu, penyokong KEADILAN berarak ke arah penyokong Umno yang berdiri berhampiran pagar kuarters DBKL dan kedua-dua penyokong hanya dipisahkan pagar di Kuarters DBKL Pantai Permai.

Polis yang berada di tapak ceramah cuba mengawal keadaan namun penyokong KEADILAN terus dibaling telur dan botol air mineral dari arah penyokong Umno.

Seorang kanak-kanak berusia 12 tahun, Nurul Balqis dturut terkena lontaran batu sebesar kira-kira penumbuk tangan sewaktu Anwar berucap.

Menurut ibunya, Adita Ketek, klinik yang memeriksa anaknya memintanya membawa Nurul Balqis ke hospital untuk pemeriksaan lanjut kerana dikhuatiri patah tangan akibat insiden itu.

Di pentas ceramah Umno, menyaksikan personaliti kontroversi Ummi Hafilda Ali menghiasi pentas ceramah hanya menarik kira-kira 200 orang.

Ummi tidak berceramah secara berterusan tetapi menunggu penceramah KEADILAN bercakap, kemudian membidasnya secara spontan – dengan pembesar suara dihalakan ke arah tapak ceramah KEADILAN.

Ceramah berakhir dengan bacaan doa dari Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad sekitar jam 12 malam.

1 comment :

  1. mula2 baling duit..bila dah tak jalan,baling batu ngan telor plak..canggih2

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails