BREAKING NEWS

Skandal Rasuah RM1.5 Juta Shafie Apdal Dan Zahida Rafik Akan Di Bawa Ke SPRM


Kenapa Shafie Apdal tidak menyaman Zuraida Kamaruddin ?? Kenapa hanya penerima rasuah yang mengambil tindakan saman menggunakan peguam Umno??
Pelakon Rosyam Nor baru saja menerima Anugerah Ikon Pertanian daripada Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani di atas usaha keras beliau mencari rezeki halal dalam bidang pertanian.
Sepatutnya pelakon Zahida Rafik ini juga patut menerima Anugerah Usahawan Wanita berjaya kerana keupayaan beliau mengumpul wang dengan sekelip mata.

Benarkah Banglo 3 tingkat bernilai RM4 juta di The Valley, Taman Bukit Indah, Ampang ini milik pelakon Zahida Rafik??

SHAH ALAM 24 April: Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin akan membawa kes dakwaan rasuah RM1.5 juta yang diterima Zahida Rafik ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selepas berakhir perhimpunan Bersih 3.0.

Menegaskan tidak gentar disaman pelakon wanita itu, Ahli Parlimen Ampang itu berkata, beliau sudah menerima surat daripada peguam Zahida, Muhammad Shafee Abdullah.

“Kalau bukan sewenang-wenang buat pendedahan. Kita buat sebab kita ada cukup bukti. Kita tak sebodoh untuk keluarkan kenyataan tanpa bukti dan biar orang saman kita.

“Kita tunggu dalam masa terdekat. Kita akan bawa hal ini ke SPRM. Di sana akan menyaksikan lebih banyak rahsia terbongkar!” katanya pada sidang media, hari ini.

Surat bertarikh 23 April itu menuntut supaya beliau berhenti membuat kenyataan media berkenaan isu berkenaan dan menarik balik kenyataan terdahulu  serta meminta maaf.

Jika gagal berbuat demikian dalam masa tujuh hari, surat itu menyatakan Zuraida berdepan prosiding undang-undang.

Zuraida sebelum ini mendedahkan pelakon itu menerima RM1.4 juta daripada Datuk Seri Shafie Apdal sepanjang hubungan ‘mesra’ mereka.

Transaksi itu didakwa berlaku pada Oktober 2011 iaitu RM36,000 dan RM26,000, November 2011 (RM118,000), Disember (RM333,000) dan Januari 2012 (RM510,000).

Beliau turut mendedahkan Zahida mempunyai kereta mewah BMW 6 Series, Porsche, Toyota Harrier dan rumah bernilai RM2.9 juta. Bagaimanapun, Zahida dan Shafie secara berasingan menafi semua dakwaan berkenaan.

Dalam pada itu, Zuraida berkata, Wanita KEADILAN sudah mengerahkan semua ahli untuk menyertai acara Duduk Bantah Bersih 3.0 di Dataran Merdeka 28 April ini.

SUMBER

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails