BREAKING NEWS

Shahrizat Jalil disaran supaya membela nasib wanita Penan yang dirogol dari ‘menyibuk’ dalam kes liwat DSAI


KUALA LUMPUR: Wanita KEADILAN Sarawak mengingatkan Ketua Wanita Umno, Datuk Seri
Shahrizat Jalil supaya membela nasib wanita Penan daripada ‘menyibuk’ dalam kes liwat DSAI.
“Kami akan terhutang budi jika kementerian supaya menyiasat kes rogol gadis Penan, lebih-lebih lagi laporan sudah dihantar kepada Datuk Shahrizat tahun lalu,” kata satu kenyataan media, hari ini.
Kes rogol wanita Penan yang dilakukan pembalak semakin lama semakin banyak dilapor tetapi tidak mendapat perhatian, apatah lagi pembelaan daripada kerajaan Umno Barisan Nasional (BN). Sebaliknya, nasih mereka diperjuang beberapa badan bukan kerajaan (NGO) dan pimpinan Pakatan Rakyat.
Kenyataan Wanita KEADILAN Sarawak itu dibuat sebagai maklum balas terhadap demonstrasi Wanita Umno Malaysia mendesak yang mendesak Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya menyerahkan DNA, baru-baru ini.
Pada kes liwat DSAI pada 1998, pegawai polis menyalahgunakan DNA Anwar dengan meletakkan ke tilam yang dijadikan bahan bukti. Tidak mustahil muslihat seumpama itu berulang jika Anwar menyerahkan DNA kali ini.
Wanita KEADILAN Sarawak juga mempersoal sama ada Shahrizat atau mana-mana pimpinan Wanita Umno Malaysia mampu memberi jaminan mengenai kemungkinan sampel DNA Anwar tidak akan diusik pihak tertentu?
“Di tahap mana mereka melihat keadilan di dalam kes liwat DSAI ini? Jika begitu, adakah pasti sampel DNA Anwar tidak akan diusik pihak tertentu?” kata kenyataan itu.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails