BREAKING NEWS

Polis Membiarkan Penyokong Umno Berdemo Diluar Persidangan DUN Pulau Pinang



MAFIABOSS ONLINE
GEORGETOWN, 30 Nov: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menempelak pasukan polis kerana membiarkan samseng jalanan tajaan Barisan Nasional (BN) membuat kecoh di luar Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang hari ini.

"Berdemo dibolehkan kerana ia adalah hak rakyat untuk melahirkan perasaan tidak puas hati terhadap kepimpinan tetapi biarlah bersopan bukan seperti samseng jalanan tanpa menghormati dewan yang sedang bersidang.

"Polis hendaklah bertindak wajar dengan tugasan mereka menjagai keamanan. Bukan membiarkan pendemo bertindak sesuka hati, riuh rendah dan memalukan, " terangnya dalam sidang akhbar ketika masa berehat Persidangan Kali Ke Tiga Dewan Undangan Negeri Penggal Ke Tiga Dewan Undangan Negeri Yang Ke Dua Belas pagi tadi.

Lim mengulas tindakan sekumpulan penyokong Umnoi yang berdemo dan membuat kecoh di luar Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang.

Beliau berharap tindakan polis itu tidak berat sebelah terhadap demontrasi yang dijalankan oleh pendokong Pakatan Rakyat di mana juga.

Ini tidak tambahnya, bila pendokong Pakatan Rakyat berdemo, pihak polis cepat bertindak menahan, menangkap serta bertindak kasar atau mengurung mereka dalam lokap atau diletakan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Lebih malang lagi ada yang cedera dipukul bertalu-talu oleh pasukan polis yang tidak berunifom.

Keadaan ini berbeza terhadap apa yang terjadi di hadapan Dun Pulau Pinang pihak polis seakan membiarkan pendemo mengeluarkan kata-kata keat terhadap kepimpinan negeri yang jelas mengamalkan sikap Cekap, Akautabiliti dan Telus (CAT).

Beliau hairan kenapa isu yang telah lama selesai khususnya Kampung Buah Pala ditimbulkan kembali di waktu persidangan dewan dan tentunya ada usaha merosakan nama baik Kerajaan Negeri yang sedaya upaya merancang sebuah negeri berkebajikan.

"Kerajaan Negeri sudah terbukti berjaya melakukan kelainan dengan kerajaan BN yang memerintah sebelum ini apabila mendapat pengiftirafan daripada Badan Anti Rasuah Dunia.

"BN patut akur dengan pengiftirafan tersebut kerana sepanjang mereka memerintah bukan rasuah

berkurangan bahkan berleluasa, " tegasnya.

Turut serta dalam sidang media pagi tadi ialah Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Dr Mansor Othman dan Timbalan Ketua Menteri 2 Pulau Pinang, Prof Dr Ramasamy.


1 comment :

  1. Jelas dan terang sikap berat sebelah polis...kalau penyokong pakatan rakyat awai-awai lagi belum berehimpun dah kena tahan contohnya di perak.........lepas tu palis akan bagi macam-macam alasan lepas ni, macam kes demo kepala lembu sebelum ni la............

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails