BREAKING NEWS

Umno/BN Semakin Hipokrit Menjelang Pilihan Raya

Yang mana satu isteri Noh Omar ye?? seperti yang diketahui umum isteri Noh Omar bernama Dr Aishah Salleh yang bertugas di Jabatan Botani Universiti Malaya??. Tolong sahkan... 


PULAU PINANG 25 Mac: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, kerajaan BN bersikap hipokrit apabila hanya turun padang untuk mengagihkan bantuan kepada rakyat menjelang pilihan raya.

Katanya, ia berbeza dengan Pakatan Rakyat yang menyediakan pelbagai program kebajikan sepanjang empat tahun ia mentadbir empat negeri, khususnya di Pulau Pinang.

Kata Anwar, program tersebut meliputi segenap usia seperti warga emas, ibu tunggal, orang kurang upaya dan bantuan kepada pelajar serta mahasiswa.

“Selama lebih 50 tahun Umno-BN memerintah, kenapa mereka tidak laksanakan mana-mana satu program sedemikian. Sedangkan mereka mempunyai wang yang banyak sekiranya ikhlas membantu rakyat yang memerlukan.

“Bukan hanya menjelang pilihan raya baru turun padang melaungkan bantuan. Ini kerajaan hipokrit yang cuma ambil kesempatan bila hampir pilihan raya,” kata Anwar.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapannya dalam majlis ‘Hi-Tea’ di Dewan Teluk Air Tawar Indah, Teluk Air Tawar, Tasek Gelugor, Seberang Perai Utara,  semalam.

Menjelang pilihan raya umum ke 13, kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dilihat akan mengumumkan pelbagai jenis bantuan dan program pembangunan kepada rakyat.

Terbaru, kerajaan mengumumkan peruntukan RM7.5 juta untuk melaksanakan langkah mencegah banjir di kawasan Hulu Langat bagi tempoh jangka pendek.



Selain itu,  Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar baru-baru ini menggesa ahli parlimen BN segera mengagihkan peruntukan RM10 juta di bawah Majlis Pembangunan Pertanian Parlimen (MPPP) dan peruntukan skim perumahan bagi nelayan bernilai RM300 juta – di kawasan masing-masing sebelum PRU ke-13.

Menurut Anwar, rakyat sudah dapat membezakan pemerintahan Pakatan Rakyat selama empat tahun  berbanding Umno-BN yang mentadbir negara ini sejak 54 tahun lalu.

“Kerajaan PR di Pulau Pinang, Kedah, Selangor dan Kelantan mampu untuk memberi kelainan kepada rakyat jika dibandingkan tempoh pemerintahan kita yang singkat dengan kepimpinan yang begitu lama oleh Umno-BN, ” tambahnya lagi.

Justeru katanya, Umno-BN jangan bermimpi untuk menawan semula Pulau Pinang dalam PRU ke-13 meskipun pelbagai usaha dilakukan untuk merampas negeri itu.

SUMBER

5 comments :

  1. Isteri-isteri???? kot

    ReplyDelete
  2. Dua2 isteri noh...kesian Ada yg ketinggalan zaman, bini dia lantak p la dia nak buat apa pun.. Topik konon Nak buat kecoh tp x menjadi nampaknya org PKR ni. Cam org bodoh jer pkr ni..

    ReplyDelete
  3. x de hal lah kalau tertinggal zaman pasai hal ni yg kita takut tinggal dunia x smpt bawa apa-apa ke mati lagi lah bodoh....

    ReplyDelete
  4. Uik marah? Tu la bwk2 le bertaubat sblum mati... Kenapa nak melaga-lagakan umat Islam ..Mempolitikkan Hal umahtangga org..Jaga tepi kain sendiri la... Apalah yg nak dibwa akhirat nanti...

    ReplyDelete
  5. kah kah kah!
    biarlah tu, kalau tidak tidak boleh dinamakan UMNO yang setia.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails