BREAKING NEWS

Tahukah Anda?? Khalid Ibrahim Mengamalkan Politik 'Busuk Sampai Ke Usus'



Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak menolak kemungkinan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) sebagai langkah menyelesaikan krisis kepimpinan yang melanda negeri itu. Bagaimanapun, beliau berkata segala keputusan akan diambil setelah beliau mendapat nasihat dan perkenan Sultan Selangor.

Persoalannya, di atas dasar apakah DUN Selangor perlu dibubarkan?? Kedudukan terkini DUN Selangor yang memiliki 56 kerusi ialah PAS dan DAP masing-masing memiliki 15 kerusi, PKR (13), BN (12) dan Bebas (1). Sedangkan 30 Adun Selangor termasuk dua Adun PAS iaitu Saari Sungib (Hulu Klang) dan Hasnul Baharuddin (Morib) telah membuat akuan bersumpah menyatakan hilang kepercayaan terhadap Abdul Khalid sebagai Menteri Besar Selangor.

Ternyata Khalid Ibrahim yang berpolitik secara 'busuk sampai ke usus' dan dengan dibantu oleh perkakas-perkakas Parti Najis Umno cuba mempermainkan suara majoriti DUN Selangor. Biarpun kita terpaksa menghadapi PRN jika DUN Selangor dibubarkan. Percayalah!! rakyat Selangor yang bijaksana tetap akan menolak Umno/BN yang sinonim dengan amalan rasuah, salah guna kuasa dan pengkhianat kepada bangsa Melayu.

Persepsi buruk seperti rasuah dan salah guna kuasa merupakan elemen yang telah menjejaskan UMNO dan BN sehinggakan parti pemerintah itu telah mendapat amaran yang begitu kuat dari dari rakyat dan telah hampir tersungkur didalam PRU yang lepas.

Mujurlah Malaysia Timur (Sabah dan Sarawak) telah menyelamatkan keadaan dan BN mampu lagi memerintah kerajaan pusat walaupun dengan majoriti yang tipis.

2 comments :

  1. Selamat kembali bro... lama tak menulis... cuti panjang pergi mana?

    ReplyDelete
  2. kita tak perlu buat spackulasi,andaian, ramalan, tuduhan, kencaman dll. Apa yg perlu kita buat mohon dan menangis kepada ALLAH. Sesungguhnya ALLAH MAHA KUASA dalam menentu segala galanya.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails