BREAKING NEWS

Panas Berapi!! Hubungan Sulit Muhyiddin Dengan Isteri Nallakarupan Terbongkar??





KUALA LUMPUR, 9 Jan — Peguam pemimpin de facto Pakatan Rakyat (PR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, Latheefa Koya, membidas kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menggelarkan Himpunan Kebangkitan Rakyat yang akan diadakan Sabtu ini sebagai “Himpunan Shamsidar”.

Beliau berkata kenyataan tersebut adalah sebagai satu percubaan untuk mempengaruhi keputusan mahkamah yang melibatkan Anwar.

“Untuk peringatan Shamsidar tidak pernah dipanggil atau disenaraikan sebagai saksi sebarang kes tertunggak yang melibatkan Anwar Ibrahim.

“Lagipun, kes tertunggak yang melibatkan Anwar Ibrahim adalah kes saman beliau ke atas Utusan Malaysia atas laporan temubual BBC dan tidak melibatkan Shamsidar langsung,” kata Latheefa dalam kenyataan medianya hari ini.

Semalam, Muhyiddin dalam satu kenyataan ketika beliau melawat Negeri Sembilan semalam, berkata “Himpunan Shamsidar” pada Sabtu ini disifatkan sebagai membuang masa kerana dilihat menjadi tempat untuk melindungi pemimpin tertentu.

“Perhimpunan ini bukan memperjuangkan isu nasional mahu pun kepentingan dalam parti, tetapi semata-mata soal peribadi individu tertentu. Mungkin kerana mereka ada muslihat mahu melindungi pemimpin mereka dan takut apa yang berlaku di mahkamah, sebab itulah mereka mengheret penyokong dan rakyat jelata untuk berhimpun.

“Sepatutnya hal seperti ini kita serahkan kepada mahkamah. Jika mahkamah fikirkan ada keperluan individu itu di bawa ke kandang saksi untuk membuat sebarang kenyataan bagi menyokong kes tertentu, itu adalah hak mahkamah,” kata Muhyiddin semalam.

Menurut Latheefa lagi, kes saman Anwar ke atas Datuk K.S Nallakarupan mengenai kenyataan beliau di Utusan Malaysia ditangguhkan di Mahkamah Rayuan kerana pihak pembelaan Nallakarupan masih mempunyai beberapa isu yang belum diselesaikan.

“Jadi, ini benar-benar mengejutkan dan Timbalan Perdana Menteri menipu bila kenyataannya (mengenai Shamsidar) jelas tidak mempunyai asas,” kata Latheefa lagi.


Shamsidar Taharin merupakan isteri kepada Timbalan Presiden PKR, Mohammed Azmin Ali, yang didakwa oleh Nallakarupan mempunyai hubungan sulit dengan Ketua Pembangkang tersebut semasa beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri.


Bagaimanakah perasaan isteri Nallakarupan atau isteri Muhyiddin apabila membaca tajuk artikel yang mengaibkan seperti  ini??.Taktik menyerang peribadi isteri musuh politik adalah sesuatu yang amat tidak beretika dan melanggar norma-norma kemanusiaan.

Fitnah skandal seks kitar semula oleh Umno yang telah mengaibkan maruah isteri Mohammed Azmin Ali dan anak-anaknya tidak boleh diterima sama-sekali.Berpolitiklah secara berhemah dan bertamadun.Adalah amat memalukan apabila Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin juga boleh terlibat dengan fitnah kitar semula yang amat mengaibkan terhadap Shamsidar Taharin ini, kini kredibiliti Muhyiddin Yassin adalah setaraf dengan pencacai-pencacai sampah Umno.Bak kata Perdana Menteri Haji Najib Razak "pemimpin dan pencacai Umno memang macam HARAMJADAH"
 
Umno/BN Terus Menyalak Dengan 'Fitnah Kitar Semula' Yang Sudah Basi
 
Selama 12 Tahun Dr.Mahathir merancang buat fitnah untuk menjatuhkan maruah DSAI. Kemudian dilanjutkan oleh Najib Razak. Tujuannya semata-mata nak mempertahankan kuasa.

Segala fitnah dan jentera kerajaan digunakan secara optimum namun gagal! DSAI tetap dapat sokongan berganda.

Kini serangan tertumpu pada Azmin Ali dan keluarganya. Dengan menggunakan fitnah lama yang dikitar semula iaitu anak kepada pasangan Azmin Ali dan Shamsidar yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim serta kes saham RM 8 Juta.

Pada Jun 1998, Khalid Jafri ada mengeluarkan buku "50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh jadi PM". Buku ini telah dicetak oleh syarikat yang beralamat milik Tan Sri Rahim Tambi Chik dan disebar di setiap beg di Perhimpunan Agung UMNO 1998.

Khalid juga telah mencabar DSAI jika segala tuduhan itu tidak benar, mengapa DSAI tidak menyaman beliau. (Kata-kata yang sama juga telah digunakan oleh Senator Nalla Karrupan yang diwar-warkan di dalam media kerajaan serta televisyen).

Keangkuhan penulis buku tersebut telah mengundang DSAI memfailkan saman malu terhadap penulis buku tersebut pada 18 Jun 1998 ketika beliau masih menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Manakala pada 19 Jun 1998 pula, Azmin Ali telah membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi berkaitan isu sama. Ekoran dari laporan polis tersebut, Azmin Ali telah dipanggil untuk disoal siasat dan diarahkan oleh Dato Musa Hassan untuk membuat ujian DNA di Hospital Besar Kuala Lumpur pada 29 Julai 1998.

Hasil ujian DNA tersebut akhirnya telah diumumkan oleh Tan Sri Rahim Noor yang mengesahkan bahawa Azmin Ali adalah bapa yang sah kepada anaknya. Pada 18 hb Ogos 2005, Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Dato’ Mohd. Hishamudin bin Mohd Yunus telah membuat penghakiman tegas mengesahkan ada konpirasi dikalangan pemimpin tertinggi UMNO.

Mahkamah juga telah membuktikan ada niat yang amat jahat, palsu dan merupakan satu fitnah terancang oleh tertuduh terhadap DSAI dan telah menjatuhkan hukuman terhadap penulis buku "50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh jadi PM" iaitu Khalid Jafri. Khalid Jafri telah dijatuhkan hukuman penjara 1 tahun dan disaman RM 4.5 juta! Kini setelah 7 tahun, Umno sekali lagi membangkitkan kembali isu yang sudah lapuk dan basi ini semata-mata untuk memperbodohkan rakyat Malaysia demi menjatuhkan DSAI.

Isu kedua yang kini sedang dimainkan oleh media-media utama kerajaaan adalah isu berkaitan ISU Saham RM 8 JUTA! Pada tahun 1995, Azmin Ali telah disoalsiasat oleh Polis Diraja Malaysia, dan didapati tiada kes dan tidak didakwa. Kemudiannya pada tahun 1998, kesnya dibuka kembali dan dipanggil oleh Pengarah Siasatan Bukit Aman, Dato Nordin Ismail untuk disiasat.

Akhirnya Azmin Ali  tidak didakwa di mahkamah kerana siasatan mendapati   "tiada kes" dan kes terus dibuang! RUJUK BUKU THE SHAFEE YAHAYA STORY (Bekas Pengarah BPR Malaysia) m/s 306! Ini telah membuktikan kepada kita bahawa Isu saham RM 8 Juta ini adalah satu fitnah dan tuduhan liar yang direka oleh UMNO dan Barisan Nasional bagi memalukan dan memburukkan Azmin Ali dan Parti Keadilan Rakyat

Maka jelaslah kepada kita semua bahawa tuduhan-tuduhan yang dilemparkan oleh UMNO dan balaci-balacinya dalam Barisan Nasional adalah FITNAH PALSU dan BERNIAT JAHAT yang bertujuan menjatuhkan pimpinan utama Parti Keadilan Rakyat dan Ketua Umum Pakatan Rakyat demi kemenangan parti mereka dalam PRU13 dan seterusnya menyelamatkan mereka dari didakwa sekiranya mereka kalah kelak.

 

1 comment :

  1. PADAN LE PARIA TU BAIK SANGAT GANGBANG RUPANYADENGAN BINI PARIATU.BILA PULAK NAK AJAK BINI DIA PULAK GANGBANG DENGAN PARIA TU

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails