BREAKING NEWS

Ahli Politik 'KORUP' Tiba-Tiba Menjadi Manusia 'SUCI'



Bila kehilangan kuasa, tidak hairan lah ahli politik sanggup mengorbankan imej mereka yang didirikan sekian lama, tiba tiba mereka sanggup mengorbankan diri jadi orang alim, manusia suci, manusia yang paling mendekati Allah.

Panaroma politik Malaysia semakin hari jadi pentas sandiwara, apa yang menggembirakan wataka watak ahli politik mukar jadi orang alim, watak ulama pula memberikan pedoman politik agama dan politik di campur adukkan demi dapat sokongan rakyat, Gejala yang di permainkan oleh ahli politik Malaysia, demi kuasa ahli politik sanggup melakukan apa saja tanpa memikir panjang, ahli politik enggan mempertimbangkan apa yang rakyat kehendaki.
Bila kehilangan kuasa, tidak hairan lah ahli politik sanggup mengorbankan imej mereka yang didirikan sekian lama, tiba tiba mereka sanggup mengorbankan diri jadi orang alim, manusia suci, manusia yang paling mendekati Allah. Demi  mengumpat sokongan rakyat balik, mereka menanamkan unsur suci dan unsur alim supaya membersihkan imej demi menukar perspektif masyarakat terhadapnya, walaupun ahli politik itu pernah menghumban juta juta ringgit masuk poket sendiri tanpa mengenang dirinya pernah mengkhianati agama, bangsa dan negara. 

Di Malaysia ahli Politik mestilah handal menyamar diri, mesti cekap dalam pembungkusasan diri, menghasilkan jenama baru demi mengaut balik kuasa mereka. Tidak kurang mesti cekap dan handal mengucap dan bertutur sedikit sebanyak ayat ayat al quran, mencampur adukkan istilah Bahasa Arab, Bila dijemput menghadiri ceramah atau jamuan makan malam, tidak kuranglah apa yang dihafal tanpa memahami maksud sebenar, janji bertutur sepatah dua bahasa arab dalam ayat ucapannya, semoga rakyat dapat mempercayai mereka ini suci dan alim, mereka ini makhluk yang amat suci, mereka ini sudah taubat dan sudah insaf, ini lah konsep product packaging dalam program membersihkan imej. Sejauh mana keberkesanan tidak dapat kepastian tetapi sekurang kurangnya secara tidak langsung mesej yang akan disampaikan terhadap masyarakat adalah mereka adalah mangsa difitnah dan dinodai oleh pihak pembangkang.


Bila menghadapi apa apa skandal dibongkarkan, ahli politik sibuk jadi pakar agamawan, memberikan hujah hujah yang dapat menyerikankan hati naluri di hadapan khalayak. Ini seolah olah memberitahu masyarakat, yang maha esa menentukan segalanya, mereka rela menerima dengan tenang, ini adalah takdir illahi, undang undang manusia tidak dapat menghukum mereka, .

Ahli politik amat licik mengaitkan diri mereka dengan agama, sehinggap taubat, sumpah dengan al quran, turun naik ke Makkah naik umrah,  mereka sedapaya upaya ingin memberitahu masyarakat, selepas taubat dan insaf mereka akan kembali ketenanagan, segala dosa akan diringankan, sekelip mata serban dan tudung diatas kepala, seolah olah mereka telah beriman, seolah olah mereka ini kebas dosa dosa,  selepas pulang dari Makkah mereka akan baru mati hidup semula, roh dan jasab mereka bagai bayi yang baru dilahirkan tanpa menanggung apa apa dosa, mereka ini alim dan suci.  

Ini lah senario politik Malaysia buat masa kini. Golongan yang kuat rasuah dijadikan golongan yang kuat ibadat. Golongan yang merembat wang rakyat dijadikan golongan yang suci dan alim.  

SUMBER

2 comments :

  1. salam sahabt boleh tukar link blog

    ReplyDelete
  2. mcm kenal la haji tu. haji misai kontot 25 percent kan?

    imej luar boleh tukar, muka boleh di'beriman'kan. sopan santun mcm wali songo dari jawo.

    serban boleh ikat tebal2, tasbih jgn lupa bawa, jln boleh tunduk, istigfar boleh buat byk2. mata boleh menangis ingat dosa.

    tapi......

    wang hasil rompakan yg tidak hak mesti dipulangkan kepada yg hak.

    penyapu yg diberi dulu mesti diambil kembali.

    itu syaratnya dulu sebelum taubat.

    dgn Tuhan senang setel, dgn rakyat dan manusia mesti setel dulu.

    apa nk malu kepada manusia kerana azab Tuhan itu tidak akan sempat utk kita malu di sana nanti. bukankah semua telanjang di sana tp sudah tiada malu... kerana ketakutan kepadaNya menguasai jiwa.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails