BREAKING NEWS

Masalah dalaman gerombolan UMNO/BN: Che Det pertahan, Nazri melawan, Ku Li beri jurus pukulan



NIZAR NEWS:

Sejak kebelakang ini che det selalu membuat kenyataan yang mendedahkan masalah dalaman grombolan umnobn. Beliau juga mengkritik dan mengecam parti itu sehingga pemimpin-pemimpin tertinggi grombolan ini resah. Jika melihat sikap buruk che det ini dapatlah disimpulkan bahawa beliau tidak berapa setuju dengan pimpinan Najib dan segelintir anggota kabinet grombolan. Malahan ada menteri-menteri grombolan ini menganggap kehadiran che det sebagai penasihat umnobn bakal mengembalikan suasana yang tidak senang dikalangan mereka.

Mungkin che det mahu melihat pentadbiran grombolan umnobn dipimpin oleh seorang pimpinan yang bersih dan tegas serta mampu memacu politik negara yang lebih stabil dan telus. Tidak hairanlah ditaktor ini menaikkan nama pak lah yang dilihat bersih semasa beliau melangkah turun dari kerusi tertinggi itu. Namun impian che det tidak kemana kerana yang diharapkan itu tidak mampu menstabilkan politik umnobn ini. Kerusi tertinggi bertukar ganti.

Najib melangkah naik dengan cemerlang setelah mempergunakan kumpulan kabinetnya bagi menjatuhkan pak lah dengan tekanan yang hebat. Bukan pak lah seorang sahaja yang terkena, seluruh grombolan pak lah turut menerima tempias kepanasan api mulut kumpulan Najib. Namun keunggulan Najib hanya sementara setelah memegang tampuk kerusi tertinggi itu. Masalah demi masalah mula kelihatan sehingga che det menyindir kepimpinan Najib dan seluruh grombolan umnobn yang telah busuk itu.

Apabila isu Biro Tata Negara (BTN) meletus disebabkan tekanan daripada Pakatan Rakyat (PR), seluruh menteri grombolan meloncat sambil bersilat sesama sendiri bagi menegakkan tatanegara ciptaan mereka yang penuh dengan adunan perkauman dan pembohongan. Tidak hairanlah menteri grombolan minda kelas pertama umnobn Nazri Aziz mencemuh che det sebagai “bloody racist” kerana che det mempertahankan BTN daripada dirombak. Itulah minda glokal anak buah Najib. Mungkin Nazri terlupa bahawa beliaulah yang lantang membodek che det suatu ketika dahulu.

Namun bukan setakat itu sahaja, che det pula perlu mempertahankan dirinya dari mendapat malu yang sangat besar dengan kenyataan Nazri tersebut. Dengan tegas che det menyatakan Nazri Aziz perlu meletakkan jawatan dan meninggalkan umnobn bagi membuktikan dirinya bukan seorang yang bersifat perkauman. Buat apa duduk dalam umno lagi kerana umno itu sendiri pada asasnya bersifat perkauman, hanya mengambil ahli daripada kaum melayu sahaja. Marah sungguh che det ini. Naik semua urat kendur di dahi.

Dalam dok kalut mengatur jurus, lain pula pendapat yang terkeluar dari gua musang ini. Mungkin dah lama bertapa sehingga mengeluarkan kenyataan muktamat yang akan menyenangkan hati semua rakyat. Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li) membuat jurus pukulan supaya BTN itu dihapuskan kerana ia sudah jauh menyeleweng daripada matlamat asal. Mungkin Ku Li mahu melihat warisan generasi berminda kelas pertama tidak kembali semula keminda kolot kelas kelapan.

Apakah Ku Li melihat suntikan perkauman dari grombolan umnobn akan melahirkan generasi bermindakan seperti ini?...

(Moral: Najib pula hanya diam membisu seperti hilang punca. Nak ditegur che det kah atau si Nazri. Jika tegur che det, apa pula orang tua tu akan kata sedangkan Najib juga yang menjemput si tua itu kembali dalam pemerintahanya. Masalah datang lagi sedangkan masalah lama pun masih tak boleh diselesaikan. Nampaknya penyakit membusuk ini menjadi semakin kronik. Dr. Mahathir pun tidak mampu untuk mengubatnya dan tidak terfikir oleh akal beliau apakah ubat paling berkesan membasmi penularannya.)
-Budak Kampung /harakahdaily


Post a Comment

Related Posts with Thumbnails