BREAKING NEWS

Politik wang dan bahaya rasuah yang sudah menjadi darah daging.

Perwakilan Wanita menangis kenang nasib bangsa


KUALA LUMPUR: Ketua Wanita Umno Bahagian Wangsa Maju mengalirkan air mata ketika membahas usul ucapan dasar Ketua Pergerakan Wanita hari ini kerana sedih dengan masalah masyarakat Melayu kini yang seolah-olah terpaksa mengemis di negara sendiri.

Reaksi spontan Normah Mohd Saman yang mewakili Wilayah Persekutuan itu turut dikongsi perwakilan lain berikutan tersentuh dengan kata-kata nasihat yang disampaikan wakil Wanita berkenaan.

Normah mengingatkan, Wanita perlu memiliki kesatuan minda, kesatuan hati, kesatuan matlamat dan kesatuan amal seperti disarankan Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin.


"Jika kita patuh dengan amanah itu, tidak mustahil kita berjaya dalam pilihan raya umum ke-13 nanti. Wanita perlu ingat, kerana berpecah belah ekonomi kita dicuri, anak kita disesatkan dan gejala sosial berterusan.

"Sekarang ini, kita berdepan pelbagai rintangan termasuk politik wang dan bahaya rasuah yang sudah menjadi darah daging masyarakat kini," katanya dengan nada sebak.

Sementara itu, wakil dari Selangor, Radziah Ahmad juga mencuit hati perwakilan dengan mencipta akronim baru iaitu 'Tari' singkatan perkataan 'Taat, Akrab, Rela dan Ikhlas' sebagai alternatif untuk memudahkan penerimaan konsep 1Malaysia.

"Jika Wanita dapat membudayakan 'Tari', maka rakyat lebih memahami penghayatan 1Malaysia. Justeru, setiap perwakilan perlu 'menyegarkan' semula parti dengan memberi penonjolan positif kepada rakyat pelbagai kaum.

"Wanita Selangor bersedia menghadapi cabaran dan berjanji untuk menumpaskan Pakatan Rakyat pada pilihan raya umum akan datang, sekali gus bersedia merampas semula Selangor daripada tangan pembangkang," katanya.

Sumber:beritaharian




Post a Comment

Related Posts with Thumbnails