BREAKING NEWS

BERSIH 2.0: Portal Berita Antarabangsa Mengecam Kerajaan Malaysia!!



Kebanyakan laporan portal berita antarabangsa mengecam sekeras-kerasnya tindakan ganas kerajaan Malaysia menghalang tuntutan demokrasi dalam menangani peserta dan penyokong Himpunan Aman BERSIH 2.0 . 


Sila rujuk berita-berita dari media antarabangsa di atas dan di bawah :-






Laporan guardian.co.uk (di bawah) telah menyamakan perhimpunan BERSIH 2.0 dengan peristiwa kebangkitan rakyat berdarah yang telah berlaku di negara Arab baru-baru ini.


Bussiness Times pula telah melaporkan bahawa pasaran saham Malaysia meningkat minggu ini walau pun negara kecoh dengan isu perhimpunan haram BERSIH 2.0. Dalam tempoh 2 minggu ini, pasaran meningkat 1.7% ke tahap yang paling tinggi iaitu 1,591 mata! Nampaknya gelombang rakyat terhadap Himpunan BERSIH 2.0 telah memberikan impak yang positif ke atas ekonomi negara.Penipuan-penipuan terancang oleh SPR sejak sekian lama mestilah dihentikan segera.
Taktik-taktik lapuk persempadanan semula kawasan pilihan raya dan daftar pemilih yang dipenuhi pengundi-pengundi hantu begitu mudah dapat dihidu oleh rakyat.
 
Walaupun tanpa kehadiran Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk S.Ambiga sekalipun,kebangkitan rakyat tetap akan berlaku kerana kezaliman,penyelewengan dan penipuan kerajaan Umno/BN sejak sekian lama telah terbongkar.

Sila baca :-
THE Malaysian stock market has been charting new highs this week, notwithstanding softer economic data and a rising political temperature which has resulted in the arrest of more than 100 people.


In the past two weeks, the market has moved up steadily and gained 1.7 per cent to a new record of 1,591 points.

Although the increase is not large, the benchmark FBM KLCI's general uptrend is all the more surprising given that markets do not like uncertainties and a planned rally scheduled for tomorrow had been expected to spook investors.
Hari ini akan menjadi satu lagi sejarah untuk negara Malaysia.Dimana dunia akan tertumpu dalam menilai penipuan oleh SPR dan kekejaman kerajaan Malaysia dalam menangani himpunan aman yang menjadi platform untuk rakyat marhaen melontarkan pendapat dan rasa kecewa mereka terhadap kebobrokan sistem kerajaan Umno/BN yang dipenuhi dengan amalan rasuah,penyelewengan dan tangkapan/pendakwaan terpilih.


Hari ini Rakyat marhaen yang tertindas dan dizalimi telah bersuara! 

Suara keramat rakyat yang sebenar akan dilunaskan dalam peti undi di PRU 13 nanti.
Isu-isu perkauman dan ketuanan Melayu yang sengaja dicipta dan dimainkan oleh Umno/BN sebagai senjata terakhir survival politik mereka akan menjadi tali gantung kepada kerajaan 1Malaysia pimpinan Najib.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails