BREAKING NEWS

Zahid Hamidi Menjilat Ludahnya Sendiri



Umno/BN mahu memfailkan lebih 50 petisyen membabitkan kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (Dun) di Mahkamah Tinggi sebelum 11 Jun nanti.

Bilangan petisyen yang ingin difailkan oleh BN jelas menunjukkan tahap kepercayaan mereka kepada SPR jauh lebih buruk berbanding Pakatan Rakyat.

Sedangkan Pakatan Rakyat hanya mahu failkan petisyen 30 lebih sahaja, tetapi Umno/BN lebih 50 petisyen, ini sudah parah dan terus memburukkan kredibiliti SPR sebagai badan bertanggungjawab.

Sebelum ini Zahid Hamidi dengan angkuh menyuruh rakyat Malaysia yang tidak menerima keputusan PRU lalu supaya keluar dari negara ini.

Kenyataan Zahid ini tidak ubah seperti menjilat ludah sendiri apabila Umno BN pula mahu failkan petisyen pilihan raya. Mungkin mereka sendiri pun sudah tidak yakin dengan SPR.

Kenyataan itu turut disokong Timbalan Pengerusi Perhubungan BN Selangor, Datuk Seri Noh Omar yang meminta rakyat yang tidak bersetuju dengan sistem pilihan raya agar “duduk di dalam hutan”.

Selepas menjawat jawatan Menteri KDN baru-baru ini, Zahid Hamidi juga telah memperkudakan PDRM untuk melakukan 'Tangkapan Terpilih' hanya terhadap pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat dan NGO pro Pakatan Rakyat.

Tetapi  PDRM terus menutup mata terhadap kesalahan-kesalahan besar yang dilakukan oleh  pemimpin-pemimpin Umno/BN, NGO pro Umno/BN dan media arus perdana penjilat Umno/BN.

Pengerusi SPR dan timbalannya wajib memikul tanggungjawab dengan meletakkan jawatan ekoran krisis kepercayaan oleh parti-parti yang bertanding dalam PRU lalu.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails